Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Odkaz dňa

Šťastie nie je pôžitok, je to víťazstvo.

- anonym -

Prihlásenie

Zapamätať

Biorytmus

Hľadaj znamenie

Alternatívne terapie

V dnešnej dobe sa môžete stretnúť s veľkým množstvom rôznych alternatívnych terapií sľubujúcich zlepšenie vášho zdravia či už duševnmého, alebo fyzického. Aby ste sa v nich lepšie dokázali zorientovať, pripravili sme pre vás nasledujúci prehľad.

Kognitívna terapia

Ako sa naučiť sebadôvere. Cieľom kognitívnej terapie je zvýšiť sebavedomie klientov. Ide o formu psychoterapie, ktorá sa snaží zmeniť vnímanie, spomienky a myslenie ľudí, ktorí majú sami o sebe zlú mienku - a to tak, aby vnímali a jednali otvorene a sebaisto. Terapeuti sa domnievajú, že negatívne myslenie prináša negatívne následky - ak sa napr. považujete za človeka nepríťažlivého a nudného, majú vás za takého i iní ľudia; ich postoj posilňuje vaše myslenie a tak sa točíte v bludnom kruhu.

Terapia postupuje opačne, učí klienta mať rád sám seba a myslieť a jednať pozitívne. Pokiaľ svojim vystupovaním vzbudíte v ľuďoch záujem o svoju osobu, posilní to vašu sebaistotu a uvedomíte si, že ste predsa len sympatický človek.

Kognitívnu terapiu predstavil na konci 60. rokov americký psychológ Aaron Beck. Terapia sa môže prevádzať buď individuálne, alebo v skupinách, ktoré často vedú lektori behaviorálnej terapie.

>Alternatívne terapie - Kognitívna terapia

Reklama na stránke | Pravidlá | Kontakt | Na stiahnutie | Cookies * Veštenie naživo zabezpečuje Mediatex s.r.o., P.O.BOX 60, 830 00, Bratislava 3, cena 1 min. hovoru 1,60 EUR s DPH.

OK

×